Tuesday 12 March 2013

Perasaan itu.

Assalamualaikum ..

Manusia nie memang lumrahnya banyak perasaan tersimpan . Andai bijak mengawal , tak terlihatlah di raut wajah . Andai diikutkan perasaan , serba-serbi tak dapat dikawal . Tempias pulak kat orang lain . Macam aku ? Mungkin sedikit sebanyak dapat dikawal dan sebaliknya . Mungkin . Ehem .

Diimbas kembali bila aku dalam :

1. Mood gembira .
Satu hari rasa nak senyum tanpa sebab . Mungkin makruh kalau senyum tanpa sebab nie . Kalau difikirkan secara positif , senyuman itu satu sedekah . Maka pedulik lah orang nak cakap apa pown . Yang penting hati aku senang . Dan dalam mood ini aku akan buatkan orang sekeliling rasa aman damai sebab aku maleh nak layan sesape yang cari gaduh . mihihi ~

2. Mood mendung kelabu .
Jangan ditegur . Kau akan diabaikan . Siyezly time nie muka rasa kejang giler baq ang . Sebab takde perasaan atau deria rasa untuk senyum mahupun ketawa . Aura hitam dibawa bersama berlatarbelakangkan gagak-gagak hitam . Arkk ~ Arkk ~ 

3. Mood lost .
Pernah sekali time praktikal haritu jari aku terluka terhiris pisau . Agak dalam jugak lukanya . Pengalaman ngeri pertama sepanjang berpraktikal . Balik je petang tu , terus merayau-rayau takde arah . Time berjalan pown semacam tak jejak tanah . Lebih tepat rasa seakan melayang . Wee ~ Wuuu ~ Taw-taw saje dah sampai rumah dengan beg-beg plastik di tangan . Macam-macam ada . Eh ? Bila masa aku beli sume tu ? errr ~~

5. Mood jiwa kacau .
Same macam mood lost . Cuma yang membezakan , aku sedar aku berjalan memijak tanah . Dengan hentakan mungkin . Dan dengan mulut yang membebel-bebel . Dan , dengan muka yang berkerut-kerut . Jalan sampai penat . Hati pown sakit . Duit pown habis . Terapi mungkin ? Tapi tak pernah lega hatinya . Dah rugi . Cis ~

6. Mood fedup .
Maleh nak layan . Lagi-lagi kalau time aku serius bincangkan sesuatu topik , malah pihak yang lain itu meloyar buruk pulak . Memang babai lah cite die . Terus pusing 360 darjah tukar topik lain . Contohnye , "Tetibe lak ngantok mata nie" . Kalau dah keluar maleh-maleh tu jangan tanya kenapa lah ye . 

7. Mood bengis . 
Ha jangan tak sangka raut yang manis tak tersimpan naga baq ang . Baru-baru nie aku satu famili pergilah jenjalan kat satu mall area Kuantan nie ha . Pastu alang-alang ada baki baucer buku dua keping , nawaitu nak lah belanja adik-adik beli buku sekolah . Dah siap pilih-pilih , time nak tebus baucer tu boleh lak cashier wat saspen . Beliau cakap apa taw , "Err , ada baucer lain tak ? Sebab kat baucer yang satu nie cop nya tak jelas lah" . Otometik aku jawab taklah sebab memang takde dah kan . Pahtu bulih pulok ah die panggil manager die . Dan dengan takde rasa bersalahnya si manager cakap kat aku , "Adik boleh tak balik kejap kat kolej dan dapatkan cop ini semula ?" . Okeh , time tu lah saka aku nak keluar . Terus aku menjawab , "Kolej saya dekat Kelana Jaya sana . Saya dah habis study kat situ pown . Baru dua-tiga hari sampai Kuantan nie ha . Takdo kojo abah den doh nak poie sanun" . Dan terus ayah tarik tangan aku , blah dari situ . Muka , telinga dah rasa panas giler baq ang . Odw balik , dah sakit kepala sebab marah tak lepas . Tsk ~ Tsk ~ Hamboih , panjang pulak part nie . Emosi lebih . pfftt ~

8. Mood mengenakan orang .
Macam sekarang lah . Bagi sesape yang dari tadi meleka baca entri nie mungkin tak perasan no.4 tetibe takde . Tadi ade je ha . Siyez baq ang . Kbai ~


Note : study . esok test statik . 

0 opinion(s):

All right booked by mybloggingpart.blogspot.com