Monday 30 April 2012

Hari nie nak update belog !

Assalamualaikum .. 

Hola ! Hola ! Dan holalalaa ~ Fuhhhh !! Dah berape bulan dah agaknye aku tak meng-update belog nieh .. Nawaitu sentiasa ade nak update , tapi .. tapi .. macam tak berape nak rajin je .. Pffft ~ Common excuse .. Kesah pulak ~ 


Nie aku nak habaq mai , skang nie aku dah masuk bulan kedua untuk semester empat a.k.a musim latihan industri . So far , aku masih dalam mood seronok untuk meneruskan sesi praktikal nie . Why ? Mungkin sebab aku dah dapat biasakan diri dengan some permenant staffs yang giler-giler take care pasal aku . Sweet kan ? Aku taw ~ Haha . Tapi , tak bermakne pulak aku boleh senang-lenang nak amek kesempatan kat mereka . But sometimes , perangai aku yang agak-agak nakal dan selamba badak membuatkan aku suka nak diambil berat oleh mereka . Why ? Sebab aku anggap mereka macam keluarga . Plus , aku tader abang ! Yess ! Mereka adalah jejaka . Jealous much ?? Don't be .. Haha !


Sebelum nie , aku menghabiskan masa selama sebulan berada di Zende Kitchen @ lebih dikenali sebagai Coffee House . Dan brader-brader kat situ semuanya Coffee Prince . Tak caye ? Tak payah caye pown . Gurauan semate . Lalalaa ~ But at first time aku dengar perkataan 'Coffee House' , kat kepale aku macam dah set satu environment macam ala-ala cerita korea 'Coffee Prince' tu sendiri . Rupe-rupenye , kitchen biase je . Kitchen yang buat order ala carte . Dan time busy , kitchen tuh dah macam medan perang aku nengok nye . Gerun baq ang . Nak tumpang menyibuk takot kene tempik pulak . Paham-paham jelah orang hotel nie mood dorang bukan boleh kire . Giler tak bertempat . Tapi setakat nie giler dorang setakat giler-giler jelah . Kalo giler meraban tak tentu arah , awal-awal lagi aku dah lari dari hotel tu .


Eh ! Lupe pulak nak mention aku dok wat praktikal kat hotel mane . Mintak maaf lah terlampau teruja pulak nak  meng-update . Hadoi ~ Fyi , I'm now a trainee at Seri Pasific Hotel , Kuala Lumpur yang mana bersebelahan dengan PWTC . Jadi nak dipendekkan cerita , andai PWTC busy dengan macam-macam event maknenye hotel tempat aku praktikal nie pown due tige kali je same busy nye . Macam sekarang , ngah sibuk ngan Pesta Buku Antarabangsa . Nak taw macam mane busy nye ? Moh le ke sini . Tader mase aku nak cite pasal busy-busy nie . Tak payah nak jadi busy body . Lalalaa ~
inilah hotel yang digembar-gemburkan

swimming pool di level-4

Zende Restaurant
Tutup cerita pasal intro yang tertangguh . Dan sepanjang berada di zende kitchen , aku paling lama stay kat cold kitchen . Why ? Sebab best + low profile + ade brader yang .. yang .. ehm ! Jadi , selama sebulan kat Coffee House membuatkan aku rasa cukup selesa dan tak maw bertukar ke kitchen department yang lain .  Agak sedih jugak la mase nak tinggalkan mereka kat situ . Lagi-lagi bila brader yang .. yang .. yang tu ngah shift malam 11pm - 7am . Jadi , terase forever alone lah sekejap kan sebab tader orang nak hantar balik melalui lambaian selamat tinggal . Apesal pulak tetibe kuar ayat budak sekolah menengah buat karangan nieh . Hadoi~


Dan sekarang , sesudah hampir 3minggu berada di Banquet kitchen , aku masih tak berape nak dapat menyesuaikan diri dengan kerja-kerja kat situ . Maybe sebab tader jiwa nak berada di Banquet kitchen ataupun .. ataupun .. ade sebab-sebab tertentu yang membuatkan aku rase macam tak berape nak ngam dengan persekitaran Banquet kitchen itu sendiri . Mane tak nye , kat kitchen tu hanye aku seorang sahaje gadis yang membanting tulang memerah keringat di bahagian kitchen . Honestly , terase agak awkward dan not so comfortable . Why ? Sebab aku rase tak taw nak buat ape . Yess ! Itulah yang aku rase . Aku tak boleh nak react macam mane aku wat kat Zende Kitchen . Everything's felt so wrong when I'm doing something . Macam ade mate yang asyik mengusha pape je yang aku wat . Dan akibat kegugupan yang menguasai diri , aku secara tak sengaja telah menumpahkan darah pada hari pertama masuk kitchen Banquet tu . Setengah daripada kepala jari telunjuk kiri aku telah selamat disunatkan secara menyerong dan meninggalkan kesan luka yang agak dalam dan ngeri . Bunyi macam over kan ? Memang ! Haha ! Thanks to Dollah sebab extra take care pasal luke tu . Die pulak yang bising-bising suruh mintak MC . Hadoi ~ Siyez , mase tu rase jugak nak nangis .. tapi .. tapi .. big girls don't cry !
beberapa hari lepas kejadian .. tapi masih berdenyut nyut nyut ~ T__T
Dan sekian saje peng-update-an untuk kali nie . Kalau rajin nanti aku update lagi . Tataa ~ ;)

note : roti cicah air milo time

2 opinion(s):

Syafiq Tarmizi said...

waaa...
untung brader yg keje 11pm-7am tu

Nadirah Izan said...

makcik, tangan kau tuh!!!!hwaaa,scary curry walawei :o

All right booked by mybloggingpart.blogspot.com