Monday 4 June 2012

Cerita Dia

Assalamualaikum ..

Holla ! Malam nie , aku bertemankan cahaya lampu yang agak malap dan angin kipas yang 'hidup segan , mati xmoh' . Point yang cukup 'sempurna' untuk menambahriahkan (tambah meriah) belog aku nie dengan satu entry baru . Dan ini entry bukan sebarangan cerita . Cerita apa ? Tentang dia . Maaf kepada yang bakal terasa . Manusia berubah . Dan aku salah satu daripada mereka . Btw , siapa dia ? 'Anda' . Maaf juga kepada 'Anda' sebab tak di-mention-kan nama . Kerana bila saya cemburu , jelas ketaranya . Lalalaa ~

Diteruskan dengan cerita dia . Dia . Bagi yang perasan , dialah brader yang keje malam 11pm - 7am dalam beberapa post aku yang sebelum nie . Yess . Dialah beliau . Beliau yang selalu menjelma disebalik bayang . Beliau yang sering bising dikala diam . Beliau yang psiko diwaktu senang . Dan beliau adalah beliau . Pengakuan , aku pernah bertanyakan memember yang agak rapat dengan dia . Dan info yang aku dapat agak samar-samar untuk dibuat sepenuh penilaian . Dan untuk menidakkan auta yang mungkin fakta dari mereka , aku cuba kenali diri beliau yang mungkin tak kelihatan di mata orang lain . Dan ternyata , ade sesuatu disebalik matanya . Pandangan 'I Care For You' . Mungkin aku salah faham atau salah tengok mahupun salah tafsir . Tapi , itulah yang aku nampak .


Dia mungkin tak sempurna . Dan jujur , aku berdouble tak sempurna . Paling kurang kami mencuba . Dan harap cerita dia tak habis di sini saja . Jujur aku selesa dengan dia . Mungkin cara meluahkan lebih baik dari menyimpan buat luka . Aku percaya manusia berubah . Dan dengan perubahan , aku harap kali ini lebih baik . Tiada paksaan . Masa akan mematangkan cara dan fikiran . Yess . Aku mungkin kasar , kurang berbahasa , dan tersangat kaku . Tapi aku tak mencarut ! Aku cuma nak dengar penjelasan . Take your whole time , and I'll be waiting just to hear to your explanation . Bagi aku penjelasan itu penting . Dan tolong jangan bertindak melulu . Please lemme hear you . Gelak same-same , jom gaduh same-same jugak . Won't harm me . Saya jiwa kental . Tapi time kena psiko agak tacing gak la . Dan hampir nak nangis ! Dah mention beliau psiko , kan ? Siyez suke . Sila faham . Ehem !


Dia pengiri-hati . Dan itu sangat menarik hati . Siyez seronok . Bermakna dia   normal dengan meng-ekspresi-kan apa yang dirasa . Menunjukkan beliau jejaka yang punya hati untuk dijaga . Bukan robot yang tak punya rasa . By that , I'll be more alert with what he feels . Mungkin aku yang lebih banyak menyorok dari berkongsi . Dan terima kasih kerana meluahkan . Jangan lagi disimpan . Why ? Sebab kalau saya tak taw , saya akan terus buat tak taw . Sekian .

note : tadi rase macam nak ngumpat banyak-banyak .. tapi ngantok suda ~ nanti sambung .. kbai !
All right booked by mybloggingpart.blogspot.com