Monday 7 May 2012

Aku Penakut

Assalamualaikum ...

Holla kaum kerabatku yang penakut sekalian ! Tiba-tiba penakut nie . Kenapakah ? Dunno . Cume terfikir adakah aku sepenakut yang aku sangkakan . Penakut ade banyak jenis . Dan aku cume nak bercerita tentang takutkan perasaan sendiri . Why ? Sebab itulah yang aku rasa . Penakut ! 

Empat tahun sebelum ..
Aku kenal satu rasa . Suka . Satu rasa yang memulakan segalanya . Satu rasa yang membuatkan aku memberi ruang dan peluang . Satu rasa yang membuatkan aku lupa pada ingatan dua tahun sebelum . Patutkah aku berterima kasih pada rasa tersebut ? Mungkin ya , mungkin tidak . Kenapa ya ? Sebab mengenali rasa itu menemukan aku dengan 'awak' yang sangat 'kite' suka . Dan selama mempunyai rasa itu membuatkan 'kite' tersangat nak taw tentang sebuah perasaan . Ya , 'awak' telah menyebarkan virus perasaan itu menjadi lebih besar dari hari ke hari . Dan kenapa tidak ? Sebab akibat terlalu yakin dan selesa dengan perasaan itu , 'kite' telah berubah menjadi beku dan dingin . Punca ? Dari perubahan rasa itu sendiri , perhaps . 

Dalam dua tahun ..
Sayang . Yess . Rasa sayang hey ! Membuatkan masa hadapan kelihatan seperti di depan mata . Why ? Disebabkan kepelbagaian angan dan cita yang dikongsi bersama . Indah terpesona . Setakat itu cuma . Sehingga dicemburui jarak dan masa . 'Kite' di sini , dan 'awak' di sana . Terlalu besar jarak dan terlalu kurang masa . Tapi xpe , 'kite' percaya . Percaya . Rasa ketiga . Dan sehingga wujud 'dia' .. yang juga ketiga . Rasa percaya ? Tiada . Maaf dari 'kite' .
Tahun ketiga ..
Masih mencuba melupakan dan memaafkan . Maaf itu ada , cume tidak terluah kata . Hati ? Jangan dicerita . Berterusan dipujuk akal agar tidak terluka . Dan jadilah aku . Kaku . Beku . Masih cuba mencantum serpihan itu . Hampir sudah . Tapi .. Tapi .. Banyak celanya . Macam mana nak mewujudkan semula rasa ? Macam mana nak percaya ? Macam mana ? Kami [hati dan rasa] dah tak sempurna . Maafkan aku yang tak pandai menjaga . Mungkin itulah puncanya . Perhaps ?

Kini ..
Ada aku . Masih ada kau . Tapi adakah kita ? Tentunya ada mereka . Dan wujudnya dia . Salah aku ? Salah aku . Tak pandai lagi menyatakan rasa . Sukar untuk meyakinkan rasa percaya untuk sebuah rasa . Tak salah untuk sebuah harapan . Cuma jangan diharapkan aku . Aku tiada rasa . Jangan dipaksa . Jujurnya aku takut . Dan penakut itu , AKU .

note : tersangat spontan , tersangat tiada kaitan antara 'aku , kau atau dia' , tersangat berbelit dan tersangat lapar . siyez ! kbai ~

1 opinion(s):

Nadirah Izan said...

boleh buat lirik lgu rap. Hehe
Ko oke x ni? :0

All right booked by mybloggingpart.blogspot.com