Friday 2 March 2012

Best-Boy-Friends : Kitorang Kawan (part-2)

Assalamualaikum ..

Nak sambung cerita dari entry nieh . Habis part best-boy-friend yang pertame , skang nak masuk cerita best-boy-friend yang kedue . Aku kenal beliau nie start masuk alam kolej dalam bulan November tahun 2010 . Mase semester pertame , kitorang xde la rapat sangat . Mule-mule aku pown meluat tengok die nie . Tak taw la pasaipa . Lepas tu  dalam due bulan sebelum tamat semester pertame , kitorang dah start lepak togeda-geda with some other friends . Die nie sengal ubi jugak . Rasenye dalam ramai-ramai member yang rapat ngn kitorang , aku sorang je yang boleh layan kepale auta sengal ubi die nie . Mungkin sebab aku pown due kali lime jugak kaki sembang kencang nye . Haha .

Mase first sem , kitorang cool giler jadi kawan rapat . And tader sorang pown yang mempersoalkan kewujudan aku dalam hidup die @ kewujudan die dalam hidup aku . Walaupun mule-mule die xtaw yang aku dah ade 'someone' (sebab aku asyik menafikan) dan aku pown xpenah nak amek taw die dah ade awik ke tidak (dah memang die sebut awek = awik . nak translate pown susah) . Kitorang kawan macam biase , cume kadang-kadang ade mase terlepas-cakap dan tersalah-faham . Penah sekali , member-member aku tetibe je kepoh cite kat aku yang bbf aku nie dah wat 'in relationship' kat FB . Aku yang dengar nie pown mulelah teruje nak korek rahsia ! Haha ! Esoknye jugak aku menempel ngan die and start tanye macam-macam . Die pown dengan siyeznye explain la sume pasaipa die wat 'in relationship' tu and siap cakap , 'Kau jangan salah faham pulak Diyana' . Laa  , pasaipa pulak aku nak salah faham ? Pernah jugak sekali (banyak kali ekceli) , text yang die hantar lebih luar biasa dari kebiasaan . Konpius jugak die nie kadang-kadang . Tapi aku hiraukan sekentut lalu je ~

Aku ingat lagi mase seminggu sebelum nak cuti short sem due bulan , aku dapat taw yang die dah betol-betol 'in relationship' dengan classmate kitorang . Tu pown dapat taw dari FB jugak . Macam biase , esoknye aku jumpe die and startlah soal-selidik . Kepochi kan ? Haha ! Dan start hari tu , kitorang dah tak kawan macam biase . Dunno why . Mungkin mase tu aku dalam tahap jiwe kacau akibat clash yang melanda , jadi aku xnak ade kaitan dengan boys . Memandangkan die adelah lelaki kedue yang rapat ngan aku mase tu , aku pown start jauhkan diri dari beliau . Die nak cakap aku sombong ? Kesah pulak aku .. Die nak cakap aku berlagak ? Kau punye pasal lah bro .. Yang penting , jangan kacau mase aku nak bawak hati yang lara (perghh .. awie dalam cite sembilu)

Bile dah masuk semester tiga , kitorang dah kawan balik macam biase . Tapi hanye untuk sebulan pertame . Masuk minggu pertame bulan kedue , everything's messed up ! Budak-budak lain dah start mempersoalkan kewujudan aku dalam hidup die even my buddies too . Kecewa jugak laa . Sebab dah banyak kali aku cakap kitorang setakat kawan , tapi yang percaye nye cume aku . Memanglah bbf aku back up aku bile orang asyik cakap mengarut pasal kitorang , tapi aku rase baik kitorang buat-buat asing daripade aku tadah telinga and tahan sakit hati dengan ape yang orang hebohkan . Kalu orang nampak salah aku je , just put the blame on me then . Sebab aku taw mulut orang tokleh nak tutup . Walaupun kekadang tu berdiam diri is not the best way to show up the fact .

Niat aku cume nak berkawan and siyezly seronok kawan ngan die . Tapi kalau orang dah salah faham , sape lah aku nak cakap 'I'm always right !' , kan ? Biarkan je macam nie . Aku nak berdiri atas paksi 'friendship' bukan 'relationship' . Niat aku dah betulkan walaupun kekadang diduga dengan keadaan . Dan aku tetap anggap die kawan , my 2nd best-boy-friend . 

Cerita dah habis , till next time ! Kbai ~

note : you-know-who

0 opinion(s):

All right booked by mybloggingpart.blogspot.com