Friday 2 March 2012

Best-Boy-Friends : Kitorang Kawan (part-1)

Assalamualaikum ..

Korang pernah ade bestfriend by opposite gender tak ? Aku ade . Bukan sorang , tapi due orang . Yang pertama , bestfriend mase zaman sekolah menengah . Honestly , aku start rapat ngan my first best-boy-friend nie mase aku dapat taw yang die suda tangkap cintan same aku . Kitorang sekelas dari form 1 , and die kantoi mase kitorang form 2 . Insiden kekantoian beliau teramatlah nak buat aku gelak guling-guling . Nak taw ? Moh nak cite . Thihihii ~

Mase tu aku nak wat latihan subjek ntah ape ntah tak ingat pulak . Kebetulan buku latihan aku tu almost come to the end (perghh ~ cakap omputih !) . Dan mase aku nak kire berape helai muke surat je yang tinggal , tetibe mate aku tertancap kat hujung bucu belah kiri antare muke surat buku latihan tuh . Cube teke ape yang aku nampak ? A little tiny note left by him yang bertulis 'Aku suka kau' ! Kantoi suda ~ Punyelah kecik die tulis , siap lipat nak tutup tulisan tu takot kantoi awal sangat agaknye . Kelakarlah beliau . Haha ! 

Selepas berlakunye kekantoian dalam buku tu , aku ape lagi .. terus pegi kat tempat duduk beliau nun jauh di blakang sane nuh and cakap , 'Kau tulis nie eh ? Apesal kau conteng buku aku ?' , sambil tunjal-tunjal jari telunjuk kat nota kecik die yang eww eww tuh . Muke die time tu dah gelabah dah . Tak taw la gelabah sebab aku datang tanpe diundang ataupun sebab kekantoian yang berlaku . Jadi , dengan kelajuan 210km/j die cepat-cepat menggeleng menidakkan fakta . Bile die dah menggeleng , dekat 10minit jugak aku pakse die ngaku . Siap banding-bandingkan tulisan kat buku nota die ngan nota kecik dalam buku aku tuh . Bile aku dah konfiden die yang tulis , terus aku blah . Lantak kau lah xnak ngaku pown bro . Yang penting kau dah kantoi . Haha !

Dan lepas je kejadian hari tu , aku rapat ngan die untuk dijadikan kawan . Tak la beliau terase di-reject direct sangat kan ? (lalala~) And he's really a good friend of mine . Member sepak-terajang , syahdu-syahdan , maki-membuli , sharing-caring dan drama sebabak-due . Aku ingat lagi , die penah bagi aku keychain yang ade ayat kate-kate semangat tu .. pastu aku sekalikan la dengan kunci loker aku yang lain . Tak sempat sehari , ntah macam mane ntah boleh pulak keychain tu hilang sekali ngn kunci-kunci loker aku . Esoknye kat kelas , aku g kat member aku nie nak ngadu keychain dah hilang . Siap nangis-nangis sambil cakap , 'Dah la kau kedekut giler nak bagi something kat aku . Bile kau dah bagi , aku g hilangkan pulak' , dan terus aku blah sebab airmate dah nak start kuar . Kejadian mase aku berumur 17tahun okeh , sangat tak matang . Haha ! Lepas je habis SPM , kitorang masih contact (kat facebook je pown) dan die tetap the 1st best-boy-friend aku .
Ini bukan kitorang ! Sebab nye :
1 - aku lagi cantik dari si girl
2 - member aku lagi tak kacak dari si boy
bhahaha ~

Untuk sambungan part-2 , tunggu bile aku dah free . Skang nie waktu nak masak untuk makan tengah hari . Mak dah bising suruh panggang ayam + ikan . Daripentadi dok jeling-jeling tengok aku ngadap lappy . Hadoi ~ :p
Kbai !

4 opinion(s):

Nadirah Izan said...

Hahaha, nak nangis rase bila ingat balik sume2 tu >,~

Diyana Safiah said...

Eh ! Keychain ak yang hilang , ko pulak nak nangis ! haha XD

Nur syazwani said...

hahaha..mak jeling2 ko..!!

Diyana Safiah said...

kau hado ? haha :p

All right booked by mybloggingpart.blogspot.com