Monday 12 December 2011

Semester Pembiakan Jerawat !

Assalamualaikum..


Warning ! :
bagi sesape yang allergic giler ngan sumber-sumber berkaitan jerawat , bolehlah tekan [X] dengan serta-merta , bermula SEKARANG !
Jadi , untuk anda-anda yang tersangatlah cekal hati menghadapi masalah jerawat nie bersama aku , pangkat 'SO SWEET SESANGAT' aku bagi kat korang tanda penghargaan dan keterharuan . Bukan ikan haruan ye [!] End of mukadimah .

Life is tough , right ? So , untuk menguji ketabahan diri dalam menempuh cabaran hidup kita kenalah kuatkan semangat . Dan hasilnya ? Back to the topic , maka jerawatlah hasilnya ! Sedarkan aku kalau fakta ini menganggu konsenstrasi anda .
* aku cantik ! aku cantik ! *


But seriously , efek tekanan dan ketidak-tentu-arah-an tersangatlah menjanjikan pembiakan jerawat tanpa dirancang dan tanpa diundang mahupun tanpa mampu dicegah ! Sedih ! Semuanya bermula semenjak aku menginjak dewasa ke alam semester tiga nieh . Sekali lagi seriously , semester nie tersangatlah menguji kewibawaan aku sebagai student yang bakal melibatkan diri dengan industri hospitality . Baru nak masuk sebulan , duit poket aku almost habis ! Xmoh la kegelojohan g bank amik duit lain . Kang terkontang-kanting pulak aku nak survive for another three months . Boleh giler jadinye selagi semester tiga nie tak habis . Lepas je habis semester tiga nie , aku nak cadangkan kat pengetua kolej supaya bubarkan commercial class ! Hal ini perlu ye . Kenape ? Untuk mengelakkan pembiakan jerawat pada junior-junior aku nanti . HAHA ! Tersangatlah tak termasuk dek akalmu kann . Gurauan semate . Kang tak pasal-pasal aku kena banned dari kolej ! Aigoo ~
poyopo ! macam die je kene handle commercial class aku !

Aku baru je nak bersenang hati dari terus dijajahi jerawat , namun hanye dengan sekelip mata nikmat dunia yang dibangga-banggakan untuk tempoh hampir dua tahun nie ditarik balik secara perlahan-lahan . Adelah tu salah silap kat mane-mane , kan ? Sendiri mau ingat . Kalau tader angin , mustahil pokok bergoyang dengan sendirinya kan ? Erm , macam tak kene je nie . Kadang-kadang waktu kita terdesak sesangat , kita akan mencari kawan-kawan untuk diluahkan rasa yang menghimpit jiwa . Tujuan , cuma nakkan pengertian dari seorang rakan . Tapi apa perasaan kalau si kawan menjawab dengan jawapan yang kompem sentap habis si tangkai hati ? Tak ke rase macam , "Adus , menyesalnye aku bazirkan kredit kat member sorang nieh !" . Pop ! Muncul jerawat terbaru sebagai label kekusutan hati dan fikiran. Tokleh blaa ~
siyez , jerawat die kiut !

But hey , thanx to you ! Your sarcasm feedback and opinion tersangatlah membakar hati dan jiwa aku untuk tidak terus mengalah ! Kegeraman tahap yang menyentap telah membuatkan aku rasa macam LOSER giler kalau aku mengalah sepenuhnya sebelum aku mencuba sepenuhnya ! Ini serious ! Selagi aku obseskan coklat dan makanan , aku takkan biarkan segala jenis makanan menewaskan aku dalam kancah industri pemakanan ini ! Jyeahh !! Amacam ? Ade unsur-unsur penambah-naikkan semangat tak ? Kalau ade , alhamdulillah . Let's share the spirit ! Love is in the air ~ Erm , tak masuk ~ 

Last but not least , sorry sesangat kat my favourite beloved girlfriend sebab selame masuk semester tige nie aku tak text die pown lagi . Sesape yang rajin text ngan aku [you-know-who] pown dah selalu jugak terkena ngan mood swing aku nieh . Kesian . Sebab nila setitik , habis susu jadi kaler purple ! Pown macam tak masuk je . Huwaa ~ Dah ketandusan peribahasa ! 
dan seriously , time tension aku tersangatlah suke upload gambar bebanyok-banyok !

Last skali , time to makan ! Lapaq ketegaq ! Ok , aku tak taw makne ketegaq tu ape . Layankan aje . Jangan biarkan hidup anda diselubungi jerawat ! Sekian . 

note : jangan mengalah , cubalah sebaik mungkin !

3 opinion(s):

Anonymous said...

hihi.. hi diyana...
nice entri...
i jenis yg takbley sgt tgok jerawat
cuz it would appear on my face...
kesian kan??

mocha~ said...

=.= sekarang pun kulit kita keluar jerawat, :/

Diyana Safiah said...

Boleh jadi geng ! haha :p

All right booked by mybloggingpart.blogspot.com