Sunday 24 July 2011

hari yang penat

Assalamualaikum sume... ^^

alhamdulillah hari nie aku dah refill + topup semule tenage aku yang kehabisan dan hari yang begitu memenatkan semalam.. semalam aku makan sekali je sehari.. tu pown dengan  penoh lahap dan gelojoh.! senonoh tak senonoh je aku nie kan..? -,- oh lupe.. reason yang aku penat ngat tu sebab nye aku wat partime jap (ok..tader la kejap sangat..kalau kejap tader la penat nye..-,-) kat MINES Hotel a.k.a adik-beradik @ sedare kepade Palace Hotel.. server je pown.. tapi bile da dapat upah tu berbaloi la jugak.. dari aku dok umah menung je kan..

jenis funtion yg kitorang kene serve nieh, chinese set.. yang bermaksud, kene layan guest macam raje la.. hantar makanan, hidang dalam pinggan @ bowl nasi dorang, refill air minum, sediekan ape yang dorang nak, dan blablabla.. (raje, raje jugak..tapi part suap tu, sendiri-sendiri la ye..tolong paham..) selain normal chinese set, ade jugak table untuk guest yang vegetarian @ chinese vegetarian set ngan table muhibbah @ table untuk hidangan melayu..

..pemandangan dalam hall..

pentas nye

aturan table

table chinese set

yang aku  xleh lupe nye, time ngah brief pasal vegetarian chinese set ade satu menu bertajuk "Deep Fried Chicken Drumstick Vegetable".. pastu brader yang brief tu cakap, 

"Nanti kalau ade guest tanye, 'kenape hidangkan ayam kat kitorang.? kitorang kan vegetarian a.k.a tak makan daging..', korang jawab je, 'ayam tu vegetarian encik, sebab ayam tu memang dari azali die tak makan daging jugak'..korang cakap macam tu kat guest tu taw..paham..??"

..guest what..?? aku dah ter-angguk-angguk dengar die cakap gitu..sebelum die menyambung dengan berkate..

"Kau cakap macam tu kat guest siaplah korang..ade ke cakap macam tu kat guest..cakap la, 'sebenarnye mende tu bukan ayam encik, tapi sayur yang dibuat macam bentuk peha ayam..kire-kire macam look alike la'...paham tak..??"

respon aku pulak, "-,- ape mende pakcik nieh..?? sesedap oren je die kenekan aku yang lurus bendul nieh..?? yang aku pown satu, orang auta sikit cepat je aku nak caye.. tak aci.! tak aci.!

muke nak telan orang !

dan part kedue yang aku xleh lupe.. aku kene serve @ get ready kat meja 'R' @ stand for 'Reserve'.. sebelum-sebelum nie aku mane penah jage meja 'Reserve'2 nieh.. time bos suruh gi tengok meja masing2, aku ternganga tengok table aku.. sebab ape..?? sebab meja aku satu-satunye table yang tader kerusi..!! apekah..!?? point terbaek la nieh nak tengok aku gelabah tahap siput sedut..!! and guess what..?? memang aku dah cuak giler.. dah la time 2 dah jam5 lebih.. guest ade yang dah nak start masuk hall dah.. tapi meja aku masih tak ready..!! OMAIGOD..!! so, dengan muke yang cuak nye, aku g cari manusie yang in-charge dalam table line aku.. and guess what.? akak tu cakap, 

"Sebenarnye table yang awak jage nie memang tader kerusi.. sebab nie meja 'Reserve' je.. meja nie akan dibuke bile ade orang nak je.. macam meja tempahan @ meja simpanan untuk sebarang kemungkinan la.."

erk..!? macam tu ke akak..?? makne nye buat penat aku jelah nak cuak + saspen sume tu tadi..?? hahahaha... sengal betol la kamu nie Diyana... -,- but the best part is.. kalau nak ikutkan hati, boleh je aku nak dok tepi goyang kaki sebab table aku memang sah-sah xde tetamu untuk dilayan, but still aku akan dapat upah partime.. haha :p (tapi disebabkan bosan jugak dok goyang kaki, so aku kene la tolong table-table yg di sebelah kiri kanan depan dan belakang...berdouble keje aku.!) 

..take a look at some of our pics..


dan mereka pown berehat-rehat

dan bergelandangan


dan sakit kepala

keseluruhannye, seronok je partime kali nie.. first, sebab tader nak kene serve alkohol.. kedue, aku blurr sepanjang wat keje (dan bile aku blur, aku jadi extra peramah + sweet + naive = sangat2 kiut.! hahaha.. abaikan.. perasan mode -,-), ketige, I'm totally having fun with not so much stress.. ^^

the best part yang membuai-buai perasaan time aku jage table bile one of the performer nyanyi lagu 'Toni Braxton - Unbreak My Heart'.. memang taklah aku nak sambung serve selagi lagu tuh tak habis.! and whatever signal yang guest bagi untuk aku layan kerenah dorang, aku buat bute je... hahaha X) (and I know that's an error..ngee.!) xpe la tu.. belajar dari kesilapan.. kan2..?? (tutup salah sendiri..-,-)

sampai sini je dulu ye.. lain kali aku post lagi..tataa sume.. ^^

note : thanx to Lin, my junior, yang good co-operate with me.. sangat penyabar orangnye dan lebih banyak info dari aku.. :)

1 opinion(s):

All right booked by mybloggingpart.blogspot.com